حتما متوجه شده اید که امروزه با گسترش تکنولوژی همه ‌ی مشاغل از سوپر مارکت محل شما گرفته تا کسب و کار های بسیار بزرگ بین المللی همگی به حسابدار یا سیستم حسابداری برای مدیریت امور مالی خود نیاز دارند. با وجود تعداد فارغ التحصیلان زیاد رشته ی حسابداری در ایران همواره شاهد این موضوع هستیم که نسبت به سایر رشته های تحصیلی افراد بیکار کمتری دارند.
حسابداری یکی از آیتم های شغلی بسیار پر طرفدار و البته پر درآمد است. اما سوال اینجاست که آیا تنها تحصیلات دانشگاهی برای رشته ی حسابداری کافی است؟ آیا می توان با آموزش آکادمیک و بدون تحصیلات دانشگاهی به این آیتم شغلی دست یافت و موفق بود؟ این ها سوالاتی است که در این مقاله به آن ها می پردازیم، ادامه ی مقاله ما را از دست ندهید…

 

بازار کار و درآمد دانش آموختگان رشته حسابداری

در رشته حسابداری می توان گفت عناوین شغلی بسیار زیادی وجود دارد، وجود مشکلات مالی در موسسات و شرکت ها از دلایل داشتن نیاز شدید به نیروهای حسابدار است. همین دلیل باعث شده که بازار کار رشته حسابداری یکی از پرمتقاضی ترین بازار های کار محسوب شود. رشته حسابداری در بخش مالیات نیز بسیار گسترده می باشد.
از موسسات کوچک گرفته تا کارخانه های بزرگ حداقل در بخش تهیه اظهار نامه مالیاتی نیاز به نیروی حسابدار دارند. تعیین محاسبه سود توسط یک حسابدار مقدور است و همین تعیین مقدار سود مبنای محاسبه مالیات شرکت ها می باشد.
کلیه فارغ التحصیلان رشته حسابداری می توانند در کلیه موسسات اعم از تجاری، دولتی و خصوصی در شاخه های زیر مشغول به کار شوند:

۱.حسابداری دولتی
۲.حسابداری مالی
۳.حسابداری صنعتی
۴.حسابداری مالیاتی
۵.بیمه ها
۶.بانک ها

همچنین این فارغ التحصیلان به دلیل بازار کار این رشته می توانند به عنوان حسابرس نیز فعالیت کنند بازار کار رشته حسابداری در بخش حسابرسی نیز پررونق و پردرآمد است.
حقوق یا در واقع میزان درآمد یک حسابدار در پست های مختلف سازمانی بسته به جایگاه او متفاوت است، از حسابداری در سطح کارشناسی و حسابداری در سطح سرپرستی تا حسابداری در سطح مدیریت میزان درآمد متفاوتی دارد اما می توان گفت میزان درآمد رشته ی حسابداری بسایر زیاد است.
یکی از معیار های انتخاب شغل در بین افراد میزان حقوق و درآمد است. به همین دلیل رشته حسابداری یکی از پر متقاضی ترین رشته ها به دلیل داشتن بازار کار خوب می باشد. در بازارکار فعلی، کسی موفق ‌تر از بقیه است که حسابداری مالیاتی را آمیزه‌ ی کار حسابداری خود در هر دسته ‌بندی کند و خدمات حسابداری با کیفیتی را به کارفرما ارائه کند. خدمات خوب و مناسب، بهترین پوستر تبلیغاتی شما محسوب می ‌شود؛ بنابراین مکمل آموزش حسابداری، آموزش مالیات است.
حسابداری مالیاتی صرفا دریافت کد اقتصادی و انجام یک روال عادی از قوانین مالیاتی نیست؛ بلکه تجزیه ‌و‌تحلیل فنون اجرایی مالیات است. حسابدارانی که می ‌خواهند به درآمد میلیونی در ماه برسند، هرگز نمی ‌توانند کارمند باشند و فقط با یادگیری تکنیک‌ های ناب حسابداری و مالیات به این مهم نائل می‌ شوند.

چرا آموزش حسابداری در موسسه حسابداری محاسبان آفاق اسپادانا؟؟؟



با توجه به تخصصی شدن مشاغل و حرفه های گوناگون، روز به روز در هر شغلی نیاز به فرد متخصص بیشتر می شود. بهترین راه این است به جای سر در گم بودن هر چه سریع تر در یک رشته خاص متمرکز شوید و زمان را از دست ندهید. در مورد رشته حسابداری تحصیلات دانشگاهی نه تنها کافی نیست بلکه لازم هم نیست.
بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی وجود دارند که تنها با بخش تئوری حسابداری آشنا هستند و از بخش عملی آن بی اطلاع هستند، ما به کمک کارشناسان و اساتید برتر حسابداری در موسسه حسابداری آفاق اسپادانا این خلا را از بین برده ایم و شما با تحصیلات دانشگاهی حسابداری یا حتی بدون تحصیلات دانشگاهی در زمینه حسابداری می توانید با شرکت در دوره ی حسابداری از صفر تا صد بازار کار را فرا بگیرید و به صورت عملی نه صرفا تئوری با آموزش حسابداری خبره شوید. ما معتقدیم جوانان فارغ ‌التحصیل دانش خوبی دارند، اما از تکنیک و مهارت اجرا بی‌ بهره هستند.
ما بر این امیدیم که یک حسابدار باید درآمد خوبی داشته باشد نه صرفا حقوق خوب!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *