احتمالا الان که دارید این مقاله را می خوانید، قصد شرکت در یک جلسه مصاحبه را دارید و می خواهید بهترین خود را در این جلسه ارائه دهید. نگران نباشید، قصد ما در موسسه حسابداری محاسبان آفاق اسپادانا آموزش گام به گام برای شما دانش پذیران رشته حسابداری است. به همین منظور در دوره آموزش مصاحبه و رزومه نویسی ما دانش پذیران را برای معرفی به کار آماده می کنیم.
در سری اول و دوم از سری مقالات از مصاحبه تا استخدام با انواع شرایط و ضوابط جلسه استخدام آشنا شدید. در دو مقاله اخیر می توان گفت از دید کارفرما به جلسه مصاحبه نگاه شد. در این مقاله قصد داریم به مواردی بپردازیم که هر فرد شرکت کننده در جلسه مصاحبه باید به آن توجه داشته باشد تا بتواند محیط و شرایط ایده آلی برای کار کردن انتخاب نماید، با ما همراه باشید.

سوال هایی که شما باید در جلسه استخدام بپرسید…

محیط های کاری نسبت به چندین سال اخیر تغییر های زیادی داشته است، این روز ها اخلاق و داشتن روحیه کار گروهی اولین و مهم ترین فاکتور کارفرما ها برای استخدام می باشد. به گفته ی بسیاری از کارفرما ها اول اخلاق بعد مهارت.
داشتن اعتماد به نفس کافی در جلسه استخدام از مهم ترین دلایل برای استخدام شماست. افرادی که در طول انجام یک مصاحبه شغلی از اعتماد به نفس کافی برای پرسیدن سوالات خود برخوردار هستند، بیشتر در نظر مصاحبه کننده جلب توجه می کنند. تمامی کسب و کار ها به دنبال جذب نیرو های سرزنده، خلاق و با روابط عمومی بالا هستند.
شما باید در جلسه استخدام به این موضوع توجه داشته باشید که سوالاتی هوشمند در عین حفظ رابطه دوستانه بپرسید تا بتوانید به ایده آل خود نزدیک تر شوید. برخی از سوالاتی که شما باید بپرسید به شرح زیر است:

  • چرا برای این جایگاه شغلی قصد استخدام نیرو دارید ؟

با پرسیدن این سوال شما پی خواهید برد که آیا این جایگاه شغلی به تازگی در چارت شرکت افزوده شده و یا این که شما جایگزین فرد دیگری خواهید شد؟ یک جایگاه شغلی جدید در شرکت به معنی حرکت سازمان به سمت توسعه و رشد می باشد. اما اگر شما جایگزین فرد دیگری باشید، به شما این آگاهی را می دهد که بایستی در مورد مهارت های مورد نیاز برای این شغل اطلاعات کسب کنید.

  • چه مهارت هایی برای کسب این جایگاه شغلی مورد نیاز است؟

با پرسیدن این سوال شما به مصاحبه کننده این پیغام را می دهید که شما به طور جدی مایل به کسب این جایگاه شغلی هستید. علاوه بر این، شما می توانید بفهمید کدام یک از توانایی های مورد نیاز برای شغل مورد نظر را دارا بوده و در صورت نیاز توضیحات تکمیلی را در ادامه کار بیان نمایید.

  • چه قوانینی بر این جایگاه شغلی حاکم اند؟

با پرسیدن این سوال شما شغل مورد نظر را به چالش کشیده و ریشه ای تر آن را بررسی می نمایید. برای داشتن هر جایگاه شغلی لازم است که شما با قوانین نا نوشته آشنایی داشته باشید.

  • آیا امکان رشد و پیشرفت در این جایگاه شغلی وجود دارد؟

زمانی که شما این سوال را بپرسید، به طور غیر مستقیم به مصاحبه کننده بیان می کنید که فردی هستید که جویای پیشرفت شغل خود می باشید و انسانی سخت کوش هستید. علاوه بر این نیز این پیام را می دهید که به دنبال شرکتی می گردید که بتوانید مدت زمان طولانی را در آن مشغول به کار باشید. این دقیقا همان چیزی است که هر مدیری از کارکنان خود انتظار دارد.

  • این جایگاه شغلی چه جذابیتی می تواند داشته باشد؟

پرسیدن این سوال باعث می شود محیطی دوستانه بین شما و مصاحبه کننده حاکم شود. علاوه بر این نشان می دهد که شما تا چه اندازه نسبت به کار در آن شرکت علاقه مند هستید.

  • چه زمانی فرد مورد نظر خود را انتخاب خواهید کرد؟

پاسخ به این سوال در طول مصاحبه شغلی موجب می شد تا شما بتوانید زمان بندی خود جهت خروج از شغل فعلی و حضور در جایگاه شغلی جدید را بهتر تنظیم کنید. در ادامه بحث نیز ممکن است از شما پرسیده شود که چه زمانی آمادگی لازم برای حضور در این شغل را دارید؟ تعیین زمان آغاز کار برای طرفین مصاحبه بسیار ضروری است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *