عکس درباره ما

همه ی افراد به عنوان یک عضو معمولی از یک کسب و کار و یا به عنوان صاحبان کسب و کار های کوچک و بزرگ، نیاز به آشنایی با اصول حسابداری برای انجام کار های خود و مدیریت حساب خود دارند و این موضوع بسته به دایره ی فعالیت افراد ممکن است در سطح مقدماتی یا بسیار پیشرفته باشد. اهمیت این موضوع به قدری زیاد است که پیشنهاد می شود حتی اگر هیچ فعالیتی هم انجام نمی دهید برای ته مانده جیب خود برنامه ریزی نمایید تا بتوانید زندگی خود را به درستی مدیریت نمایید. برای آشنایی با نحوه و روند مدیریت حسابداری با ادامه ی مقاله با ما همراه باشید.

در مسیر مدیریت کسب و کار ها و استارتاپ ها، مدیریت حساب ‌ها و نحوه‌ ی پرداخت‌ ها بسیار حائز اهمیت است و صاحبان کسب ‌و کار به روش‌ های حسابداری خوبی احتیاج دارند تا با مشکل رو به رو نشوند.

در ادامه ی مقاله اصولی را برای پرداخت‌ های سریع، جکع آوری کرده ایم که به آن ها می پردازیم با ما همراه باشید…

  • شرح دقیق جزئیات

زمانی که می‌ خواهید یک پروژه‌ ی جدید را با مشتری مطرح کنید، بهتر است او را در جریان دقیق جزئیات قرار دهید و تخمینی از هزینه‌ ی نهایی به او بگویید تا مشتری بتواند برای پرداخت‌ برنامه ‌ریزی نماید. دقت کنید که هر فاکتور باید شامل: اطلاعات مشتری مانند آدرس، شماره تماس، مبلغ پرداختی، تاریخ پرداخت‌ ها و توضیح کالا و خدمات ارائه شده باشد. ممکن است که در انتهای کار مبلغ حقیقی با تخمینی که شما زده‌ اید کمی تفاوت پیدا کند و لازم است از قبل این آمادگی را به مشتری بدهید تا مشکلی پیش نیاید.

·       روش‌ های گوناگون پرداخت

یکی از موارد جلب نظر مشتری، ارائه دادن گزینه‌ های مختلف پرداختی است. یعنی شرایطی فراهم شود که پرداخت به صورت حضوری و غیر حضوری و از طریق بانک ‌های مختلف امکان ‌پذیر باشد. ارائه‌ ی این گزینه‌ ها برای پرداخت، باعث می ‌شود مشتری احساس راحتی کرده و بیشتر اعتماد کند.

·       شخصی ‌سازی قرارداد‌ ها

مشتریان دوست دارند که از سمت صاحب کسب ‌و کار مورد توجه قرار گیرند. به همین منظور ایجاد فاکتور‌ های شخصی با نام مشتری و متناسب با شرایط مالی او، مشتری را بر سر ذوق آورده و ارتباط‌ را مستحکم می‌ سازد.

·       سازماندهی صورت ‌حساب‌ ها

کارآفرینان خبره اطلاعات دقیق مشتریان، وضعیت صورت‌ حساب‌ ها و تاریخ و نحوه‌ ی پرداخت‌ ها را ثبت و بررسی می‌ کنند. آن‌ ها همچنین مشتری را در جریان وضعیت پرداختی‌ شان می‌ گذارند. البته نرم‌ افزار ‌ها و ابزار هایی برای کمک در این زمینه به وجود آمده‌ اند که روند مدیریت حساب‌ ها و پرداخت‌ ها را بهبود و تسریع می ‌بخشند.

·       خودکار کردن فرآیند های رسیدگی

معمولا صاحبان کسب و کار های موفق زمان خود را برای فاکتور نویسی و پیگیری پرداخت ‌ها تلف نمی ‌کنند. آن ‌ها با استخدام یک کارمند حسابدار به تمامی این امور رسیدی می کنند. همچنین تعدادی از صاحبان مشاغل از نرم‌ افزار ‌ها و فرآیند های خودکار بهره می ‌برند و به جای صرف کردن زمان و هزینه، روی رشد کسب ‌و کارشان تمرکز می‌ کنند.

·       همگام با تکنولوژی

مدیریت حسابداری با پیشرفت تکنولوژی از شکل اولیه خود خارج شده است، به این صورت که مدیریت حساب به صورت نوشتاری و دستی بسیار قدیمی و زمان‌ بر است. در حالی که امروزه ابزار ها و نرم ‌افزار های بسیاری در این زمینه فعالیت می‌ کنند و در ظرف چند دقیقه فاکتور های پرداختی را آماده و ارسال می‌ کنند. به علاوه امکانات دیگری مانند یادآوری پرداخت ‌ها، نمایش صورت ‌حساب ‌های تکراری، مشخص کردن مشتریان بدهکار و… ارائه می ‌شود.

·       رعایت موازین اخلاقی

همه ما می ‌دانیم احترام گذاشتن به مشتری موجب جلب توجه و اعتماد ایشان نسبت به کسب و کار ما می ‌شود و به قطع کلام ما هدیه ‌ای است که در ارتباطات هایمان موثر است. اما این رویه باید در زمان پرداخت هزینه‌ ها هم رعایت شود. یعنی در کمال احترام به مشتری یادآوری کنیم که موعد پرداخت هزینه‌ ها است و در این باره مصمم و پیگیر باشیم.

حال سوال بسیار مهم این است که با بازار سیاه آموزش، معتبر ترین موسساتی که بیشترین تضمین آموزش استاندارد را به ما بدهند کدامند؟؟؟

 

موسسه حسابداری محاسبان آفاق اسپادانا پیشرو در آموزش و ارائه خدمات حسابداری

 

همان طور که مطالعه نمودید، برخی از اصول کلی حسابداری را در قالب یک مقاله گرد هم آوردیم، اما برای آموزش اصول حسابداری و اطلاعات دقیق تر و کاربردی می توانید در دوره اصول حسابداری موسسه حسابداری محاسبان آفاق اسپادانا شرکت نمایید و شانس خود را برای داشتن کسب و کاری موفق و مدیریت امور مالی امتحان نمایید. ما به شما تضمین می دهیم که با آموزش اصول حسابداری می توانید کسب و کاری موفق داشته باشید، در صورت نداشتن اشتغال، جای نگرانی نیست چرا که ما به شما تضمین معرفی به بازار کار و ارائه معتبر ترین گواهینامه اصول حسابداری را می دهیم. مهم نیست چه میزان دانشی دارید، با کمترین هزینه ممکن می توانید در دوره های آموزشی موسسه حسابداری محاسبان آفاق اسپادانا شرکت نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *