درباره کتاب:

چند سالی است یکی از پر طرفدار ترین کتاب ها در راستای آموزش تفکر مثبت، کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین می باشد، کتاب انگیزشی در آموزش ارسال فرکانس مثبت به دنیای پیرامون و دریافت پاسخ مثبت از دنیای اطراف است. کتابی که در ایران بیش از شصت بار به چاپ رسیده و خوانندگان زیادی را به سوی خود جذب کرده است.

نویسنده‌ ی این کتاب فلورانس اسکاول شین است، سالیان زیادی به عنوان هنرمند، شهرت بسیاری داشت. افراد زیادی در کلاس‌ های ایشان شرکت داشتند و از این طریق، پیام مثبت خود را به مخاطبان انتقال می داد. این کتاب یکی از کتاب هایی است که می تواند برای افراد برای شروع زندگی الگویی باشد و به جرات می توان گفت که این کتاب بهترین کتابی  است که  در خصوص قانون جذب و ثروت و سلامتی و خوشبختی نوشته شده است.

بخشی از آموزه ‌های اسکاول شین را با هم مرور می‌ کنیم.

 

۱.بازی زندگی و چگونگی انجام آن

در این بخش از کتاب بیان می شود که هر آن چه ما در خیال خود تصور کنیم، روزی در زندگی‌ مان به حقیقت می ‌پیوندد.
ذهن ازسه بخش تشکیل شده است: نیمه  هشیار، هشیار و هشیاری برتر. بر این اساس هر کلام مثبت با ذهن نیمه هشیار خود باعث سعادت می ‌شود. در نتیجه مرگ و زندگی ما در گرو قدرت زبان است.

۲.قانون توان گری

اگر کسی در پی موفقیت باشد ولی انتظار شکست دارد، شکست خواهد خورد.
انسان همواره باید به نهایت خود فکر کند و موفقیت را در انتظار ببیند نه شکست را.
در این راه باید بدانیم که اغلب پیش از هر موفقیت بزرگی اندیشه ‌های منفی می ‌آیند، پس باید به آن غلبه کنیم.

۳.نفوذ کلام

کسی که نفوذ کلام دارد می ‌داند که ممکن است با کلام خود قوانینی برای خود وضع کند، به همین خاطر به کلامش توجه می‌کند. بهتر است تنها به ۳ منظور کلامتان را به کار گیرید: طلب شفا، طلب برکت و طلب سعادت و خوشبختی برای هر کسی.

۴.قانون عدم مقاومت

در برابر بدی مقاومت نکنید و بد را به نیکی تبدیل کنید. چون اگر آن چه که پیش رو دارید شکست باشد، به نام خدا آن را موفقیت می ‌نامید تا موفقیت غایی را کسب کنید. اگر آدمی در برابر وضعیت مقاومت کند آن را به سمت خود می ‌کشد و اگر تلاش کند بگریزد همواره آن وضع را به همراه خود خواهد داشت.

 

قسمتی از کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین:

زندگی، یک بازی است؛
بیشتر مردم زندگی را پیکار می ‌انگارند. اما زندگی پیکار نیست، بازی است. زندگی، بازی بزرگ داد و ستد است. زیرا آن چه آدمی بکارد همان را درو خواهد کرد. یعنی هر آن چه از آدمی در سخن یا عمل آشکار شود یا بروز کند به خود او باز خواهد گشت؛ و هر چه بدهد بازخواهد گرفت.

اگر نفرت بورزد، نفرت به او باز خواهد آمد. و اگر عشق ببخشد، عشق خواهد ستاند. اگر انتقاد کند، از او انتقاد خواهد شد. اگر دروغ بگوید به او دروغ خواهند گفت. و اگر تقلب کند به او حقه خواهند زد. همچنین به ما آموخته‌ اند که قوه‌ ی تخیل در بازی زندگی نقشی عمده دارد.

هر آن چه آدمی در خیال خود تصور کند، دیر یا زود، در زندگی ‌اش نمایان می ‌شود. مردی را می ‌شناسم که از مرضی معین که بسیار نادر بود می‌ ترسید. او آن قدر به آن مرض اندیشید و درباره ‌اش مطالعه کرد که آن بیماری آشکارا بدنش را فرا گرفت و مرد. او در واقع، قربانی خیال‌ پردازی خود شد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *